Alla inlägg under april 2013

Av femtvadieten - 17 april 2013 07:46

En sak jag märkt sen jag började med denna diet! Min mage är mkt mindre svullen. Känns som att jag gått ner mer än jag gjort just för att den är mindre svullen!!
Torr i munnen verkar oxå vara ngt man blir av denna diet! Både jag och min man upplever detta!!
Den här veckan blir det två dagar mellan fasta dagarna får se det känns annorlunda!

Ha en fin dag där ute SNART är våren här!
Berätta gärna hur det går för er!!

Av femtvadieten - 16 april 2013 07:53

Vaknar snustorr i munnen och strupen!
Men inte hungrig!
Dimman lättat, solen skiner!

Ha en fin dag!!

Av femtvadieten - 15 april 2013 20:23

Att få dottern att sluta med napp och få sonen att somna i sin säng gick inte som planerat!
Måste ta en sak i taget! Kan lugnt säga att sonens "problem" kommer vara lättast att lösa!!
Har ändå hållt mig lugn, sansad och inte tappat humöret!

Men som sagt, gav upp efter 35 min så nu ligger dottern och snuttar gott på sin napp och sonen ligger bredvid mig i min säng och pillar mig i nacken!
Tur att jag har bättre karaktär när det gäller fastan....

Av femtvadieten - 15 april 2013 18:36

Hungrig, sugen och trött!!
Vill inget hellre än att lägga mig framför TVn och trycka i mig en 200 gr Marabou chokladkaka tillsammans med ett stort glas cola light! Japp där har ni mig i ett nötskal!
Men istället tar jag ett glas bubbelvatten!!
Pust!!

Av femtvadieten - 15 april 2013 15:34

Oj oj!! Kl är 15.28 och jag är helt sjukligt trött!!
Vill bara lägga mig ner och vila!!
Vill/behöver socker! Men nej, är det fasta så är det!
Så en kopp vanligt kaffe + espresso blir det istället (tycker inte ens om svart kaffe, har precis lärt mig dricka kaffe latte men bättre än att somna)

Av femtvadieten - 15 april 2013 08:04

Så var det Dax för fasta igen! Den femte!
Vägde mig även idag och minus 0.5 kg, totalt -2,5 kg på två veckor!
Nöjd!
Går mot en utmaning idag med en sån där kvinnlig vecka och vaknar jättehungrig!!!

Återkommer under dagen!

Av femtvadieten - 14 april 2013 22:38

Hemma igen efter en fantasiskt rolig resa! Mkt vin, god mat och en massa långa promenader i underbart väder (vilket resulterade i det äckligaste och ondaste skavsår jag varit med om)
Ska bli "kul" att se vad vågen säger! Jag tror faktiskt inte på ngt minus men vi får se som sagt!

Superkul att så många har hittat till lin blogg!!! Lovar att läsa alla jag blir tipsade om!!
Ny vecka imorgon! Dax att fasta! Nu kör vi!!

Yes

Av femtvadieten - 11 april 2013 06:10

Jag klarade det trots sämre motivation än de andra dagarna! Blir så stolt då jag brukar ha noll karaktär och ger upp lätt när det gäller "bantning" och dieter!

Nu blir det nog tyst här tills på måndag då jag åker till Baecelona direkt imorgonbitti!
Ha det så gott, kämpa på och ha en trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards