Alla inlägg den 9 april 2013

Av femtvadieten - 9 april 2013 09:59

Skrev ju ett långt inlägg som sen försvann!
Tycker som sagt att det går bra att fasta!
Det blev 18 h fasta, dvs jag åt ingenting på 18 h!
Inte överdrivet hungrig nu utan åt en smörgås till frukost!
Mitt tips är att man lägger ett stort mål, dvd lunch så sent man kan på dagen men inte senare än att fastan blir minst 16 h innan man äter nästa gång!
Min man äter sin lunch redan kl halv tolv medan jag äter min ca kl ett, det är faktiskt rätt stor skillnad på hur vi mår på kvällen!
Men vi båda blir trötta och fryser!
Jag har eg inte läst på så jättemkt om den här dieten, men två viktiga saker är det ju.
1 kvinnor får äta 500 kcal på fastedagen
2. fastan dvs tiden helt utan kcal intag ska vara minst 16 h.

Sen funkar det bra att dricka bubbelvatten för mig, ger lite mättnadskänsla!!

Hur gör ni andra?

Av femtvadieten - 9 april 2013 06:21

Somnade tidigt, inte sovit ngt i natt pga bökig son! Vaknar inte utvilad....men inte heller hungrig bara törstig!!
Brukar äta frukost på jobbet vid nio, får se om jag klarar mig tills dess!

Förvånad över hur bra det faktiskt går att fasta!! Jag som är sååå sjukligt sockerberoende!!
Klapp på axeln till mig!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards