Alla inlägg under april 2013

Av femtvadieten - 29 april 2013 17:45

Kan inte säga detta nog ofta!
Planera dina fastedagar väldigt noga!
Vad ska DU äta?
Vad ska din familj äta?
Vilka utmaningar kan du stöta på?

Var utvilad och på humör!
För även om du inte känner hunger så blir man trött, rätt grinig och får kortare tålamod!!

Min snart tvååriga pojke hällde ut all mat på golvet och står just nu och skriker för att han inte får diska!
Jag får räkna tyst till tio många gånger....

Av femtvadieten - 29 april 2013 12:45

Av femtvadieten - 29 april 2013 12:45

Av femtvadieten - 29 april 2013 12:44

En rask promenad på lunchen innan fisksoppan!!
Känns som en bra dag

Lite minus på vågen (hade hoppats på mer) gjorde inte saken sämre!!

Av femtvadieten - 28 april 2013 19:41

Ok.
Nu var den gjord! Tar ca tio min att göra denna!

150 gr lax och torsktärningar
150 gr herrgårdsgrönsaker
1,5 dl vatten
1,5 dl matlagningsgrädde 4%
Fiskbuljong
Curry
Salt & peppar

Koka allt i ca 5-7 min

Helt ok soppa och mkt mat för 311 kcal
Så jag kommer även äta ngn falurågrut med mjukost till frukost!!

Vågar inte äta så mkt ägg då jag fått väldiga problem med gallan!!

Av femtvadieten - 28 april 2013 19:23

Har ätit en hel del onyttigt men inte överdrivet mkt om jag får säga det själv! Så jag hoppas på ett minus på vågen imorgon!!
Imorgon är det fasta igen! Tänkte laga en mkt enkel och god fisksoppa!
Recept kommer strax och kalori innehåll!!

Av femtvadieten - 26 april 2013 21:58

Lite ont i magen, kurrar mkt! Många utmaningar, men har klarat det!!

Det som förvånar mig att jag är så viljestark och klarar av att fasta! Men att hålla igen på onyttigt de andra dagarna det är helt omöjligt! Varför???? Kanske skulle jag prova på ett godislöfte! Har aldrig haft det! Undrar om jag skulle fixa det! Måste vara en bra belöning!
Hm...tål att tänkas på!!

Kalas imorgon sen middag hos goda vänner!
Trevlig helg!!

5/2 diet

Av femtvadieten - 26 april 2013 18:21

Men ärligt!! Fasta på en fredag!! Hit tänkte jag nu!
Väninnan hade bakat kladdkaka! Nej tack!! Gjort en sallad till mig med fetaost! Ja tack! Men åt lunch väldigt tidigt hos dem så åt även en knäckemacka och ett ägg när jag kom hem! Vägde ju inte hur mkt sallad jag åt så jag tror jag skrev mer än vad jag åt och kom upp i 506 kcal idag!

Nu ska jag göra våfflor till barnen...ngt jag älskar!! Men på fredagar brukar barnen få bestämma (ok dottern eftersom sonen inte är så stor och talbar än ?) mat så då får det bli så!

Men egentligen så måste det ju vara mest strategiskt att fasta på helgen det är ju oftast då man äter som mest!

Hur som helst så har jag och maken köpt smaksatt bubbelvatten...för att festa till det lite :-)

Trevlig helg!!

Ovido - Quiz & Flashcards