Alla inlägg under augusti 2014

Av femtvadieten - 20 augusti 2014 20:57

Usch och fy, jag har ofta huvudvärk
Värdelöst!! Varför??
Jag dricker bra, använder glasögon och sover bra
Men ändå!!

Och på det så går jag inte ner i vikt
Fan varför inte??????
Ärligt ligger på 1200 kcal per dag varför händer inget
Jag blir galen
Men framförallt tappar jag motivationen

Over and out

Av femtvadieten - 18 augusti 2014 11:31

Gick ned typ 1.5 kg måndag-fredag gick upp 8 hg under helgen ??
Fan alltså att det ska vara så
10 dgr kvar till Turkiet
Vill gå ned två kg men jag vet att helgen kommer förstöra
Mitt eget fel jag vet, jag väljer att äta onyttigt ......

Semester idag med det blev ändrat till VAB Olivia har huvudvärk och igår hade hon feber
Så det blir en lugn hemma dag så hon är frisk imorgon när hon börjar förskoleklass
Herregud vad stor hon blivit!!!!

Av femtvadieten - 14 augusti 2014 11:11

Som jag kanske haft tidigare men ändå
När jag blev lämnad
Så förlorade jag inte bara min man och andra hälf
Jag förlorade faktiskt en hel familj
Och det känns
Man säger att man ska höras, att man alltid är välkommen där osv
Men dels är jag dålig på att höra av mig och dels så bjuder jag aldrig in mig själv till någon.
Så i 17 år hade jag svärmor, svärfar, mormor, morfar, svägerskor som jag träffade väldigt regelbundet i princip en gång i veckan.
Nu..... Tja inte ofta alls, när mina barn fyller år och ibland när svärmor hjälper till att vara barnvakt på mina dagar.
Det känns tråkigt såklart men det är väl eg naturligt .....
Jag har träffat ny, kanske känns konstigt för honom om jag umgås med min "gamla familj" mitt ex har träffat ny.....känns kanske konstigt för både mina svärföräldrar och alla i hans släkt samt för hans nya om jag umgås med dem när de umgås med henne oxå.
Jag vet inte
Men tråkigt är det! Jag förlorade inte bara en man utan en hel familj

Men vet ni
You loose one you get one
Har ju faktiskt även fått en ny familj!
Som än så länge verkar väldigt trevlig :-)

Och en sak till
Det har skrivits en hel del ang depressioner och att folk tar livet av sig utan att be om hjälp

Jag har mått dåligt
Mår fortfarande dåligt ibland
Men jag skulle aldrig be om hjälp
Så att säga till mig "hör av dig om det är ngt" är att slänga ord i sjön
Vill man hjälpa ngn som mår dålig
Bjud in dem till er, säg inte du är välkommen när som helst. Bjud in dem till ett visst datum.
Säg inte du kan ringa närsomhelst
RING UPP

Dagens visdoms ord

Av femtvadieten - 13 augusti 2014 13:56

Ok
Måndag gick jättebra åt knappt 1000 kcal
Igår gick ok men inte superbra tror jag hamnade på 1600 kcal men ändå jäkligt bra för att vara jag ska jag säga.
Och hade detta varit i höstas så valde jag gått ned MINST ett halvt kg efter dess två dagar, utan tvekan. Men NU .....går jag UPP ett halv kg istället. Fy fan säger jag.

Nu sitter jag här motivationsfattig, överdrivet trött och med huvudvärk

Åååhhh varför kan jag inte bara få sova mig smal?

Av femtvadieten - 11 augusti 2014 12:31

Herregud vad länge sen jag skrev
Har väl förlorat alla följare :-)

Status
Kär
Inte gått ned gått upp.....
För när man är kär då sitter man på kvällarna och myser, äter gott o kollar film
Mysigt men inte bra för kroppen!!

Om knappt tre veckor åker vi till Turkiet
Jag barnen och min kärlek!
Ska bli mysigt men måste gå ned i vikt!!
Har haft en jättebra sommar
Haft en ponny till låns så mycket tid har gått till den
Småutflykter
kryssning
Och en långhelg med min kärlek i Göteborg!!
Härligt!!

Känner inte för att fasta! Inte nu! Måste bara hålla igen!
Idag är det måndag

Nu kööör vi

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards