Alla inlägg den 24 juli 2013

Av femtvadieten - 24 juli 2013 18:40

Idag är jag stolt över mig själv!!
Först en promenad och sen en promenad/jogg innan middagen!!
Jag känner att jag är på G även med motionen!
Visst, kunde ta en promenad idag för att barnen stannat kvar över natten hos sin pappa/farmor. Ja min blivande ex- make har bott hemma hos sina föräldrar i snart tre månader! Bekvämt för honom!
Och barnen älskar att vara där, riktig jackpot att få vara med pappa och leka med farmor och farfar!!
Jaja bara de är glada!!!

Imorgon kväll får jag rå om dem igen sen är det en hel helg med deras pappa! Jobbigt men då hinner jag iaf med promenader vare dag :-)

Av femtvadieten - 24 juli 2013 07:57

5:2 dieten får en massa uppmärksamhet i media just nu! Kul!!!
Lite synd att de skriver att man "rasar" i vikt! För att rasa i vikt så måste man vara väldigt strikt med vad man äter de övriga fem dagarna oxå!
Jag känner tre till som kör denna diet! Alla är vi supernöjda med denna diet! Vi har alla gått ned i vikt...inte alla veckor...men snittar 0.5-0.7 i veckan.
Jag tror faktiskt att det är den optimala nedgången och man minskar risken att gå upp det man gått ned. Om man rasar i vikt så blir det lätt man går upp igen då man börjar äta vanligt igen.

Jag vill gå ned två kg på 2.5 veckor!
Tror ni jag fixar det? Ska vara lite strikt alla dagar i veckan nu.....försöka iaf!

Om jag lyckas...så är jag nere på den vikt jag hade när jag blev gravid med mitt första barn!
Wish me luck!!

Ovido - Quiz & Flashcards