Alla inlägg under juli 2013

Av femtvadieten - 9 juli 2013 17:42

Nu är du död för mig!!!

Vet inte ens vilka som sjunger eller vad låten heter men dessa ord är så Sanna!!

Av femtvadieten - 5 juli 2013 19:24

Har sett på löpsedlar att denna diet blir större och större! Kul tycker jag för jag gillar den verkligen!!

Igår fastade jag för första gången på tre veckor! Det var faktiskt skönt!
Men vaknade med huvudvärk idag!
Men efter frukost släppte det!
Nästa vecka blir det två fasta dagar!
Det som är så skönt är att trots att jag inte fastat på tre veckor så har jag inte gått upp i vikt och det för att jag ändrat ät beteende och äter mindre av allt! Mat som godis, jag blir nöjd och mätt fortare!!

Nu väntar en helg mer barnen! Vi börjar med fredagsmys!
Chips och film!!

Av femtvadieten - 2 juli 2013 22:03

Det är inlägget ska handla om 5:2 dieten även fast jag har en paus från den just nu!
Eller jag kör den nog i mitt undermedvetna, idag tex har jag nog inte fått i mig mer än 500 kcal...har bara blivit så!
Och min vikt har stått still i en månad vilket jag är glad och förvånad över för vissa dagar tröstäter jag verkligen!

Men det jag skulle komma till

Min blivande x-make kör ju oxå denna diet, framförallt för att han i ungs år nu fått högt blodtryck, och denna diet sägs ju hjälpa mot det!

Men nej, han hade en dygnsmätning av sitt blodtryck innan vi började med denna diet!
Efter 12 veckor var det dax igen! Och ingen förbättring alls, snarare lite sämre!
När han berättade för sin doktor om dieten skakade hon bara på huvudet och sa...nej den fungerar inte för att förbättra blodtryck!

Synd!!!
Men nu finns ett bevis på det iaf!
Så nu vet ni ?

Ovido - Quiz & Flashcards